Monday, April 4, 2011

antara sahabat dan lelaki.. ku pilih sahabat

dear C_ _ _

sepanjang hidup aku, aku tak penah jumpa kawan yang macam dia.. dia sudi kongsi family dia dengan aku.. dia lengkapkan hidup aku.. dia dah banyak tolong aku.. sentiasa ada jika aku tengah sedih.. sentiasa buat aku senyum.. sentiasa ambil berat tentang aku.. pada aku.. dia lah kawan dunia dan akhirat aku.. tak akan ade orag yang dapat ganti tempat dia sebagai kawan aku.. walaupu aku ada kawan baik yang lain.. walaupun dengan orang lain dia kasar.. tapi dengan aku dia lemah lembut jer.. sebab dia paham aku orang yang jenis macam mana. tuhan jer yang tau betapa aku sayag sangat pada sahabat aku ni..

memang salah aku... 
aku salah sebab, tak ada dengan dia masa dia tengah kecewa dengan lelaki tu.. bukan niat i dear nak buat u macam tu.. i tak ada kredit nak call u.. bila i on9 fb u pula tak on9.. bila u on9.. i pula busy dengan assignment, test & kuiz.. im sowi dear... bukan i sengaja.. mesti u terasa hati sangat.. bukan i sengaja tak balas email u.. i dah try banyak kali nak buka email.. tapi wifi tempat i study ni terok sangat.. i lama2 i jadi lupa nak balas msg u.. im sowi sangat2.. bila i tak contact u bukannye bermaksud i dah lupakan u & tak suka kawan dengan u... maafkan i.. (TT__TT)

memang salah aku..
aku tak sangka bila aku contact lelaki tu akan buat hati sahabat aku terluka.. maafkan i.. setiap kali i contact dia... i akan sebut nama u.. bukan suruh dia benci & tinggalkan u.. tapi i nak dia fikir masak2 apa yang dia buat.. i nak dia tau yang u masih sayang kan dia.. i penah cakap pada dia.. i tak mungkin akan khianati kawan baik i & i tak mungkin akan bahagia kalau kawan baik i sendiri menderita..  dear... i sanggup menderita untuk tengok u bahagia tau.. bila tengok u bahagia.. i pon akan bahagia... bila ada kawan macam u dalam dunia ni.. i tak kisah pun kalau tak ada raja di hati i.. sebab i percaya, satu hari nanti Allah akan bagi juga pada i.. dear... i minta maaf.. i boleh rasa kesakitan yang u tengah rasa.. 

maafkan aku..
i tau.. walau banyak mana sekalipun i minta maaf.. u tak akan maafkan i.. tapi i nak u tau.. i dah cuba untuk cakap dengan u.. u tak jawab my call, dear.. i sanggup tak makan sebab i pergi top up semata-mata nak cakap dengan u.. bila u balas msg i.. i happy sangat.. tapi bila i mula baca msg u.. i tau.. u dah mula bencikan i.. demi Allah i cakap.. i tak sanggup hilang kawan macam u.. i dah banayk hutang budi & kasih dengan u.. mana mungkin i akan dapat cari sahabat macam u... mana mungkin i sanggup tukarkan dengan orang yang i x cinta.. i pernah cakap pada u dulu.. as long as i cant stop from loving M_ _ _ _ A_ _ _ _, i will never accept somebody else.. itu janji i kan... u pun tau hati i macm mana..

dear...
terpulang lah pada u.. i memang dah tak ada sesapa dah dalam dunia ni melainkan my mom, my sis, u, ur family n my beloved friend.. i dah tak ada orang lain dah... ada orang2 ni pun dah cukup membahagiakan i...memang i bahagia sangat sekarang dengan kawan2.. buat masa ni.. i tak perlukan raja  lagi bagi menerajui hidup i.. cinta i hanya untuk suami i... i harap u paham.. i dah cuba nak terangkan pada u.. tapi tak mungkin u akan dengar apa yang i akan cakap.. biarlah masa saja yang tentukan.. i tak mahu u pergi dari hidup i.. sebab hidup i tak akan pernah lengkap kalau hilang kawan yang macam u.. sebab, antara sahabat dan lelaki.. ku pilih sahabat.. 

ikhlas
-sahabat yang sentiasa menunggu kepulangan mu-
im sorry 


khas buat sahabat yang aku rindui... tc selalu.. i will always pray 4 ur epiness..

No comments:

Post a Comment