Friday, July 22, 2011

bila mimi membaca... =)

aslmk suma... mimi nak share sesuatu ni ngan kawan2... hari tu masa kelas cancel mimi & group mimi ambil keputusan untuk lepak je kat library.. nak balik kamsis jauh... nak di pendekkan cerita masa kat dalam tu.. masa mimi tengah pilih2 bahan bacaan yang menarik untuk dibaca.. mimi terpandang sebuah buku kecik ni...tajuk dy tentang cinta... waaa..... tengok kulit dia mamcam tak best.. tapi bila mimi buka dalamnya... waaa.... ada kartun2.. best ni... lepas tu apa lagi... mimi pun terus ambil tempat duduk & mula membaca... banyak infomasi.. dia banyak menyentuh tentang cinta zaman sekarang... dulu memang mimi ni tak tahu nak buat keputusan.. tapi sekarang lepas baca buku tu.. Alhamdulillah.. mimi rasa mimi dah ok sikit.. tau tak kenapa? sebab dalam buku tu.. pengarang dia tulis :

  • TENTANG CINTA : bila seseorang itu kerap jatuh cinta, ertinya dia belum berjaya mencintai diri sendiri.
  • UKURAN CINTA DAN BENCI : cintailah sesuatu itu sekadar sahaja. berkemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika. bencilah yang engkau benci itu pada sekadar saja, berkemungkinan ia akan menjadi kecintaan mu pada satu ketika.
jadi... tak payah la susah2 fikir pasal hati ni... sebab dalam buku tu juga ada cakap.. cinta itu susah untuk dikekalkan sekiranya kita belum bersedia untuk mencintai diri sendiri... hurmmmmm... mamcam mana tu ek... nanti la... bagi mimi kaji dulu... hehehhe.... banyak lagi yang mimi dapat.. tapi untuk sekarang ni .. mimi share yang ni dulu la k.. nanti kita share lagi.. 


No comments:

Post a Comment